Wat verkast naar het Noordwesten - Reisverslag uit Setúbal, Portugal van bertuskranenberg - WaarBenJij.nu Wat verkast naar het Noordwesten - Reisverslag uit Setúbal, Portugal van bertuskranenberg - WaarBenJij.nu

Wat verkast naar het Noordwesten

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

19 Januari 2007 | Portugal, Setúbal

Inmiddels ben ik gearriveerd in Setubal. Dat ligt iets onder Lissabon. Ik was eigenlijk bang dat het weer hier wellicht wat slechter zou zijn. Op dit moment is niets minder waar! Erg zonnig, en iets onder de 20 graden. Zeer aangenaam. Dit is een wat ouder hotel dat gerenoveerd is. Ik heb een erg mooie luxe kamer met zelfs aan aparte zitkamer. Ales met mooie oude meubels uitgerust. Met uitzicht aan twee kanten over de bergen, de stad en de haven. het hotel zelf ligt wat hoger.

Vanmorgen van Spanje via de oostkant van Portugal hier naar toe gereden. Een erg mooie weg met erg wisselend landschap. Van wat kaler en bergachtig naar steeds meer (redeklijk) vlakker en groener. Dan leer je de natuur toch steeds meer waarderen.

Ook een paar mooie plaatsen onderweg bekeken. het zijn allemaal plaatsen rond de top van heuvels met bovenop oude vestingstadjes. Gebaseerd op de romeinen of de moorse cultuur. Ook hier staat weer zo een kasteelachtig complex op de top. Dus ook al vreoger moest men veel doen om het ºeigendomº te beschermen.

Nog even een opmerking m.b.t. de golfprestaties. Gisteren ging het inslaan erg goed. Maar het lopen later ook eigenlijk best. Dit keer weer op El Rompido North en met een ºgepensioneerdeº duitser van 60 die vroeger directeur van een verzekeringsmaatschappij was geweest. Had nu een luxe huis met 4 slaapkamers en alles erop en eraan in de stad gehuurd voor 3 maanden (8500 euro), maar dat is dan inclusief onbeperkt golfrecht en zelfs drie maanden een huurauto.
Hij had handicap 18. De eerste 9 holes had hij 18 punten en ik 14. De 2e negen echter had ik er 18 en hij slechts 8. Ik in totaal 32 dus. Het putten ging goed, maar ook de de slagen op de fairway waren gemiddeld lekker. In totaal 32 punten dus. Volgens hem moet ik mijn doel voor dit jaar (handicap 28) op mijn sloffen kunnen halen. Hij was werkelijk regelmatig diep onder de indruk van mijn mooie slagen. (ikzelf trouwens ook).

Verder klagen de nederlanders en de duitsers hier overigens massaal over de snelle greens. Ze zijn inderdaad onvoorstelbaar snel. Vaak zijn er maar flauwe hellingen. Maar iets te hard en de bal rolt zo van een green af en bv. een bunker in. Soms ligt de bal na het slaan ook even stil. En begint dan zo een meter of drie zo een hellingtje af te rollen.

Morgen speel ik op een baan hier in de buurt waar men ook erg lovend over is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Setúbal

Actief sinds 18 Dec. 2006
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 9254

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: