Gespeeld op RIBA-golf one - Reisverslag uit Setúbal, Portugal van bertuskranenberg - WaarBenJij.nu Gespeeld op RIBA-golf one - Reisverslag uit Setúbal, Portugal van bertuskranenberg - WaarBenJij.nu

Gespeeld op RIBA-golf one

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

20 Januari 2007 | Portugal, Setúbal

Ook deze week heb ik weer 4 zogenaamde greenfees. Vandaag 18 holes gespeeld op RIBA-golf one. Een mooie baan in een bosrijk gebied. Gespeeld met een portugees echtpaar, die aan het oefenen waren voor een tournooi dat ze er morgen hebben. De man had enkele jaren in duitsland gewerkt, dus het communiceren in het duits ging redelijk goed.

Net buiten de fairways nogal wat lage en dichte begroeing. Dit keer heb ik ook redelijk veel in de bunkers legeleg, tegen bomen geslagen (de kruinen zijn erg dicht, dus laten geen ballen door) en 2x in het water. De eerste 9 hles had ik 13 punten, de 2e negen slechts 11. Maar het was zeker het tweede deel erg druk, dus veel wachten. Elke hole wel enkele minuten. Dat is natuurlijk ook niet bevordelijk voor het spel.

In de flight voor ons liepen enkele jonge bekende portugese profesiionele talenten O.a. Lacruz (oid). Die dus van de langste teebox speelden. En overigens een aantal mooie verre afslagen maakten. Maar op een par~3 afslag ook met 1 slag mooi bij de pin lagen.

Ook heb ik weer wat geleerd. De bomen in de baan waren namelijk van onderen helemaal kaal. Ik had ook gisteren al veel meer van die van onderen kale bomen gezien, daarboven vaak mosachtig begroeid. Van de portugees begreep ik dat het allemaal kurkbomen zijn, die 1x per 9 jaar van onderen ontdaan worden van de kurk. Is natuurlijk ook wel belangrijk in een land waar o.a. veel wijn wordt geconsumeerd.

Morgen ga ik gewoon lummelen. Wellicht naar een van de stranden als het weer dat toelaat. Want de verwachtingen worden iets minder voor de komende week. Wat bewolkter en tegen de 15 graden. Vandaag was het weer prima. Tegen de 20 graden. Ik zat vanochtend dan ook al te onbijten in een
t-shirt en korte broek. Terwijl het meisje wat de boel moest opruimen nota bene rondliep in een dikke jas, en nog eens een dikke sjaal om.

Wat me overigens verder opvalt is dat ik de laatste weken erg goed slaap. Ondanks het gemis van m´n waterbed. Nu gaat alles natuurlijk ook van een leien dakje. Eigenlijk verloopt alles -tot nu toe- perfect. Een goede vlucht, prima auto, goede hotels, goede routebeschrijvingen, mooi weer, mooie golfbanen, aardige en interresante mensen die je zo ontmoet. Dan raak je natuurlijk na nu inmiddels 1 maand behoorlijk ontzorgt. Ben dus benieuwd hoe dat na 3 maanden is. En hoe lang het dan daarna duurt.

Gelukkig heeft ook iedereen de storm van de afgelopen dagen die in Nederland heeft gewoed doorstaan. Van de beelden en beschrijvingen die ik heb gezien op www.nu.nl en zoals ik ook begrepen heb uit telefoongesprekken met enkelen, was het echt weer heftig. Ruim 10 jaar geleden heb ik het ook eens meegemaakt, dat ´s avonds laat onderweg van Zeist naar Amstelveen de weg bezaaid was met omgevallen bomen en omgeblazen vrachtwagens. Het treinverkeer lag toen stil en in de jaarbeurs heeft men toen zelfs slaapruimte ingericht voor gestarnde reizigers.

Ook moeilijk voor te stellen dat het ruim 100 kilometer noordelijker er zo aan toe kan gaan, terwijl hier nauwelijks wind was. En ik dinsdag hier zelfs in een realtief klein bootje op de oceaan ronddobberde om de mooie rotssculpturen te bekijken.

NB 1. Zoals jullie wellicht al hebben gezien is het me hier gelukt om een aantal foto´s van mijn fotocamera op het web te plaatsen. O.a. bij voorgaande stukjes. Omdat deze PC echter een trage USB-versie heeft, geldt dat nog niet voor foto´s van m´n mobiel en foto´s die ik zo nu en dan schiet met mijn videocamera. Maar die voeg ik eventueel midden februari wel toe als ik in ieder geval voor ruim een week weer even in nederland ben.

NB 2. Allen hartelijk dank natuurlijk voor de reacties! Zowel direct op het web, als via email naar mijn prive e-mail adres (mails die ik wel kan lezen, maar om een rare technische soms wel, maar soms ook niet kan beantwoorden), als die in de vorm van de nodige sms-jes naar mijn prive-gsm. In de marge blijf ik zo ook op de hoogte van wat dingen die in nederland gebeuren.

  • 20 Januari 2007 - 18:41

    Roos:

    Hoi Bertus,
    Wat leuk dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Hier is de storm inderdaad gaan liggen, bij onze werkgever waren er zelfs crisisteams in de weer om iedereen thuis of onderdak te krijgen. Afgelopen maandagochtend had ik al weer heel erg zin om terug naar Portugal te gaan om te golfen. Snelle greens zijn een uitdaging, deze heftige wind hier ook! Veel plezier nog en tot spreeks.

  • 26 Januari 2007 - 09:19

    Bertus:

    Roos, ik kan het me levendig voorstellen dat je graag nog even weer terug wilde gaan. Datzelfde gevoel zal ik in maart ook wel 'even' hebben.
    Overigens is het de laatste dagen rond de 12 tot 14 graden. Maar met de zon erbij toch nog erg lekker.

    Pas samen met alle anderen goed op het 'Raboschip'.
    Tot dan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Setúbal

Actief sinds 18 Dec. 2006
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 9257

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: