strand en 2e rondje - Reisverslag uit Caïro, Egypte van bertuskranenberg - WaarBenJij.nu strand en 2e rondje - Reisverslag uit Caïro, Egypte van bertuskranenberg - WaarBenJij.nu

strand en 2e rondje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

05 Maart 2007 | Egypte, Caïro

Gisteren ben ik hier naar het strand geweest. Een zogenaamd mangovstrand, al staan er nauwelijks bomen. Een deel ervan hoort bij het hotel. Dus volledige service, zoals schone handdoeken en bewaking (bescherming).
Al was het vroeg, toch was de zon erg fel! Verder werd er dara veel zgn. gedaan aan skite-surfing. Van een belg die ik hier heb ontmoet begreep ik dat de omstandigheden er ideaal zijn. Een deel van ca. 100 meter breed waar het water maar 10-15 diep is, ideaal om te staren voor hen en daarna veel dieper. Verder relatief veel wind. Een soort warme fohnwind. Aardig om naar te kijken.
Rond uur werd het me te heet. En ben ik teruggegaan naar het hotel. Even douchen, daarna nog een uurtje gesport in het zogenaamde gymnasyum (fietsen en lopen op de loopband), en toen nog even de sauna in geweest. En daarna lekker in de luwte zitten lezen.

Het klimaat is hier werkelijk heerlijk. Zoals iemand vandaag opmerkte, al in een week geen enkele wolk gezien. Bij het opstaan is de zon er gewoon. Wel wat anders dan in nederland, waar -zoals ik net van mijn moeder begreep- het nogal weer spookt met onweer en hagel!

Vandaag gespeeld met een nederlander en 2 gepensioeneerde belgen. Het ging werkelijk prima. Geen enkele streep en 36 punten. terwijl ik een paar kansen op meer gewoon heb laten liggen.
En wederom hebben we na afloop weer geruime tijd lekker zitten 'napraten'.

Morgen zou ik naar Cairo gaan, maar dat is een dag verschoven. Dus nu ga ik morgen wederom de baan op. Benieuwd of ik dan de scoire kan evenaren of wellicht zelfs verbeteren. Overigens ben ik zelf verbaasd over mijn 'lengtewinst'. Als ik dat kan vasthouden, is het verlagen van mijn handicap ook in nederland een 'pice off cake'.

Zoals we vandaag constateerden is dit land ideaal om op vakantie te gaan. Zon, mooie natuur, cultuur, goedkoop (op de sterke drank na, 470% belasting), en -binnen grenzen- veilig. Al wordt er wel, althans optisch, veel gedaan aan beveiliging. En zijn er kennelijk ook de nodige plaatsen waar je beter niet kan komen.

Al met al tot nu toe erg blij met deze keuze! Zo hoorde ik vandaag via de belgen dat kennissen van hun op mauritius zitten en daar al 5 dagen binnen moeten zitten, vanwege de nodige orkanen. Dan toch maar blij dat ik hier zit.

Ps. voor wie interesse heeft: er wordt hier nog veel gebouwd, en er is ook nog veel te koop.

Ik hou jullie op de hoogte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

Actief sinds 18 Dec. 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 9255

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: