Uitstapje naar lissabon en Sintra - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van bertuskranenberg - WaarBenJij.nu Uitstapje naar lissabon en Sintra - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van bertuskranenberg - WaarBenJij.nu

Uitstapje naar lissabon en Sintra

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

01 Februari 2007 | Portugal, Lissabon

Het is even een paar dagen ªstilº geweest. Ik heb o.a. even het aangekondigde uitstapje gemaakt van 2 dagen naar Lissabon. Een mooie stad. Wel veel heuvel op en af. Al had ik dan ook een zogenaamde lisboa-kaart met vrij vervoer (metro, bus tram en toegang tot musea) voor twee dagen, toch heb ik tussendoor zoveel gelopen, dat ik zelfs last had van blaren.

De stad dus goed kunnen verkennen, al was het die twee dagen net wat frisser en regenachtig. Ik zat in een hotel in het centrum (VIP-Eden, goede tip van Eric, eenvoudig maar wel erg compleet en centraal gelegen). Veel dingen gezien, en mooie uitzichten over de stad vanuit o.a. het hotel, maar ook het kasteel.
De maandagavond ben ik naar Lussoºs cafe geweest, eigenlijk een restaurant waar zogenaamde Fado-muziek (van oorsprong Braziliaans) ten gehore wordt gebracht. Beetje melanchlolieke muziek, met een traan erin en ondersteund met prachtig gitaarspel. Dit was iets dat me aangeraden was door Theo. Daarvoor dank.
Erg goed, en ik had er een mooie plek met goed uitzicht op de artiesten. Die doorgingen tot laat in de avond. En ondanks dat het maandagavond was erg enthousiast doorgingen. Het was er ook gewoon helemaal vol. Echt een hele mooie ervaring.

De volgende dag heb ik o.a. een rit door het oude Lissabon gemaakt met de zogenaamde nostalgische tramlijn 28. Ruim 1.5 uur door de oude buurten.

Al met al 2 zeer geslaagde dagen.

Inmiddels ben ik -naast het golfen- ook naar het stadje Sintra geweest. Dat is een plaats hier vlakbij waar het voor portugese begrippen in de zomer wat koeler is. En waar een mooi kasteel en een mooi paleis op de heuvels staan. Beide zien er inderdaag erg mooi uit en zijn bijzonder. Ondanks het feit dat er niet gefilmd mocht worden dat natuurlijk stiekem toch zo nu en dan gedaan. Tot er soms een suppoost opdook en wat boos keek.

Dan even kort de golfprestaties. Zondag ging het werkelijk bijzonder lekker. Zowaar 38 punten. Een nieuw officieus record voor me. De laatste dagen ging het ietsje minder. Gisteren 32 punten en vandaag 31. Een aantal holes ging bijzonder goed, maar ook een paar goed verknald. o.a. door tegenslag door takken.
Maar ook omdat er de laatste 2 dagen een damescompetitie voor zat, en er nogal wat gewacht moest worden. Hetgeen -zo weten de kenners- slecht is voor de concentratie.

Vandaag overigens weer gespeeld met twee aardige bejaarde zweden. Die hier een huis hebben in Sintra en lid zijn van deze golfclub in Estoril. Ze waren net een maand naar zweden geweest (waar ze ook nog een huis en een zomerhuis hebben) met de intentie om te schaatsen en te skien, maar helaas hadden ze daar dit jaar ook in zweden geen sneeuw en ijs. Beiden ook erg bereisd, want voor hun werk hadden ze over de afgelopen 30 jaar in 10 verschillende landen gewoond.

Het weer is intussen gelukkig alweer een stuk beter. Bijna de gehele dag zonnig.

Morgen verkas ik weer naar de Algarve, waar het normaliter nog een paar graden warmer is. Overigens dan al weer voor de laatste week van deze 5 weken hier in Portugal.
M.b.t. het vervolg daarna tot 19 maart heb ik wel wat ideeen opgedaan, maar nog niks beslist. Dat komt de komende 2 weken wel.

Overigens momenteel bezig aan een interressant boek dat ik inmiddels al weer zoºn 2 jaar geleden na een lezing heb aangeschaft. Over het waarmaken van dromen, wat o.a. als basisidee heeft dat de sleutel tot succes, ook van bedrijven, is het stimuleren en bundelen van de creativiteit van alle medewerkers. Iets waar ik al heel lang in geloof. Want wat is een manager zonder gemotiveerde medewerkers?

Met deze opmerking eindig ik dit keer maar, zo ongeveer in het midden van mijn sabbatsverlof.
Nb. Hierna ga ik nog even kijken of ik via deze pc ook fotoºs kan toevoegen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Actief sinds 18 Dec. 2006
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 9246

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: