Tavira en Castro Marim - Reisverslag uit Tavira, Portugal van bertuskranenberg - WaarBenJij.nu Tavira en Castro Marim - Reisverslag uit Tavira, Portugal van bertuskranenberg - WaarBenJij.nu

Tavira en Castro Marim

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

04 Februari 2007 | Portugal, Tavira

Eergisteren ben ik van Estoril naar Tavira gereden. Deels via de tolweg A2 en deels binnendoor de bergen (zie fotoºs) hier vlak bij Tavira. Tavira noemt men ook wel het hart van de Algarve. Het is een erg toeristisch plaatsje waar zowel veel buitenlanders als Portugezen graag vertoeven. Ik zit weer in een goed hotel (vila Gale Albacora), dat iets buiten Tavira ligt tegen de kust aan. Ervoor ligt een eilandje. Men heeft een eigen shuttledienst met een bootje (zie foto vanaf mijn terasje) naar dat eiland. Idem naar de stad.

Het vorige hotel, het Pallaccio in Estoril, was overigens uitzonderlijk goed. Zeer attentje bediening. Een oude portier van 72 jr! (nog werkend omdat hij het leuk vond) in livrei die graag de deur openhield. Of de golftas al uit de auto heeft voordat die stil staat. Het kamermeisje dat ºs avonds nog even langs kwam met het weerbericht voor de volgende dag, een bonbon op het hoofdkussen, het bed opensloeg en een matje voor het bed legde om te zorgen dat je voeten toch vooral zacht neerkomen als je uit bed komt, de uitstekende bediening in het restaurant, het ceremonieel aan tafel als er een lekkere irisch coffee klaar gemaakt wordt na een goed diner, enz. Dat zal ik wel even missen. Maar op zich is het hier ook weer prima voor elkaar. En het zonnetje schijnt zelfs weer uitbundig! Terwijl ik hier vrijdag arriveerde in de regen, en het ook gistermorgen nog wat nattig was.

Gistermiddag overigens weer gespeeld op Castro Marim. De baan waar we ook de 1e week onze clinic hadden. beetje vergelijkbaar qua hoogteverschillen met Durbuy en Five nations. Bets wel pittig om te lopen dus. Toch wel een van de favoriete banen voor me hier. Naast Riba golf en Pallacio Estoril. Het was op de baan erg druk. Heel veel wachten dus. Bijna elke hole wel enkele minuten. Gespeeld met drie bejaarde Britten, die er overigens wel het een en ander van konden. maar allemaal dik 20 jaar golfer, en ik dus slechts ene kleine 4 jaar. In het begin ging het heel goed. Toen even wat minder, maar later kwam het weer terug. 1e negen holes 12 punten, en de laatste negen zelfs 19. Totaal 31 dus. Met zelfs 4 holes op par (2x par 3 en 2 x par 4) en vier weergaloze puts ineens erin van naast de green. Dat zal me de eerstkomende jaren waarschijnlijk wel niet meer lukken.

Vandaag verder een ºrustdagº. Even het eilandje op en de stad in. Morgen even de laatste details regelen m.b.t. het vervolg van mijn sabattical. Wordt als het doorgaat weer een combinatie van golfen en sightseeing. Want deze combinatie bevalt me erg goed!
En tegenwoordig met alle moderne faciliteiten blijft ik aardig op de hoogte met het nieuws (bv. www.nu.nl) en via mail en sms-jes en soms een belletje over het wel en wee van de bekenden in nederland. Want dat is mijn ervaring tot nu toe: het werk mis ik niet, dat is wel in goede handen van de collegaºs. Maar je blijft wel benieuwd hoe het met de mensen gaat die je kent. Dat is overigens iets wat ik van vele anderen hoor die ook korter of langer reizen of gepensioeneerd zijn.

Wel wordt het tijd dat ik even terugkeer naar nederland. Want al lees ik relatief niet zo heel veel, toch raakt de voorraad boeken binnekort op. En nederlandtalige en zelfs engelstalige boeken zie je hier nauwelijks in de winkels. Toch maar eens portugees gaan leren?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Tavira

Actief sinds 18 Dec. 2006
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 9248

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: