Tavira (vervolg) en Islantilla - Reisverslag uit Tavira, Portugal van bertuskranenberg - WaarBenJij.nu Tavira (vervolg) en Islantilla - Reisverslag uit Tavira, Portugal van bertuskranenberg - WaarBenJij.nu

Tavira (vervolg) en Islantilla

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

07 Februari 2007 | Portugal, Tavira

Afgelopen zondag ben ik vanuit het hotel eerst met het bootje naar het eiland hier voor de kust geweest. Dat is een eiland van kilometers lang, maar slechts ene paar honder meter breed. Wel een mooi uitgestrekt strand, en omdag het goed weer was daar even lekker in de zon gelegen en een paar schelpen meegenomen. Verder is het er erg rustig. Zelfs op zondag gaan de portugezen nu nog niet naar het strand. Het is hun nog veels te koud. Maar goed dat de buitenlanders er anders over denken. Anders hadden de restaurantjes niks te doen.

ºs middags ben ik nog even met de shuttlebus Tavira zelf in geweest. Ook weinig te doen. Verder spreekt het plaatsje mij in ieder geval niet zo aan. Behalve dan het haventje en rond de monding van een riviertje.

Het hotel is wederom goed. Het is er voor de tijd van het jaar ook best redelijk druk. Na de sporters (voetballers) die ik eerder deze weken in andere hotels tegenkwam, zijn het hier vooral jonge golfers van verschillende landen. Kennelijk is er de komende dagen hier vlakbij een internationaal toernooi voor jongeren. Gisteravond na het diners hoorde ik om me heen de coaches allerlei peptalks doen, zodat de spelers vanmorgen gemotiveerd aan de start verschijnen. Allemaal uiterst sympathieke en beleefde mensen overigens.

Zelf heb ik maandag gespeeld op Islantilla. Een mooie grote club zoºn 20 km over de spaanse grens en dicht tegen de kust aan. Vooral ook populair bij de duitsers. In het begin was het wat mistig, maar toen dat optrok schitterend weer. Een heuvelachtige baan, met een aantal zeer lastige holes. Grote waterpartijen (1 afslag tot zoºn 190 meter!) en soms in de baan wat ravijnen met de nodige bomen en struiken waar je overheen moet, en nauwelijks idee hebt wat er daarna nog komt. Gespeeld met twee aardige duitse jongens. Dit keer uit de verzekeringsbrache (verkopers).
Ondanks een paar slechte holes ging het voor een eerste keer best goed. Na 12 punten op had ik op de eerste 9 12 pnt en op de 2e negen 19. 31 totaal dus. Met de complimenten van de duitsers, want hoewel die beide een paar hele mooie holes liepen, heb ik toch veel ªde eerª gehad bij de afslagen.
Morgen speel ik daar weer, wederom met hun beiden.

Gisteren heb ik wederom op Castro Marim gespeeld. Met twee gepensioeneerde nederlanders. Zeer aardig, dus onderweg erg goed vermaakt. Helaas zat er een grote familie voor ons, die nogal wat uitliepen in de tijd. Dus heel veel wachten. Ondanks dat op de eerste 9 holes 11 punten, maar op de 2e negen toch nog 16. Totaal 27 dus.

Vandaag speel ik niet. Even wat zwemmen binnen en misschien wat roeien op het roeiapparaat hier. Daarna lekker lezen en van de zon genieten rond het zwembad buiten. Morgen dan spelen op Islantilla en vrijdag dan al weer terug. Ik speel dan o.a. zondag nog de zgn. ºdweilcupº op de eigen baan, en ºrommelº de komende weken -naast het golfen- wat thuis.
Daarna op naar ... Egypte (1 tot 13 maart)!

  • 10 Februari 2007 - 13:08

    Gerrit:

    Welkom op Nederlandse bodem. Wat gaat de tijd toch snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Tavira

Actief sinds 18 Dec. 2006
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 9251

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: