Even weer Oeteldonk, ofwel Den Bosch - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van bertuskranenberg - WaarBenJij.nu Even weer Oeteldonk, ofwel Den Bosch - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van bertuskranenberg - WaarBenJij.nu

Even weer Oeteldonk, ofwel Den Bosch

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

13 Februari 2007 | Nederland, Amsterdam

Afgelopen vrijdag ben ik, exact volgens de planning, door Transavia weer afgezet in Eindhoven. En na even wat "gesnuffel" door de douane (natuurlijk zonder resultaat) ben ik keurig opgepikt door de prive-taxichauffeur van "schiphol taxi" die daar klaar stond om me thuis te brengen. Dus ook het laatste stukje van mijn reis verliep perfect. En het huis lag er netjes schoon bij met de bloemen in goede staat (met dank aan de werkster)! En gelukkig geen ongenodigde gasten geweest.
Wel met stapels post natuurlijk!

En daarna, regen, regen en regen! Zelfs de 'dweilcup' van zondag op de eigen home course is letterlijk in de regen verzopen! Terwijl ik me keurig carnevalesk had uitgedost! (een foto daarvan zal ik jullie besparen).

Natuurlijk is het ook wel weer prettig om de oude buren en andere bekenden te zien. En al gaan vijf weken snel, toch valt het op dat in die tijd in de buurt ergens een complete uitbouw is gerealiseerd, in het ene winkelcentrum de fotowinkel is vervangen door alweer daar de 3e belwinkel, en in het andere winkelcentrum een slagerij compleet is vernieuwd. Dus de economie dendert voort! En als (o.a. econoom) is dat m.i. natuurlijk ook prima. Want verdienen 'we' niks, dan hebben we ook niets uit te geven (lees extra te besteden om extra te genieten).

In portugal en spanje heb ik nauwelijks tv gekeken. Op zo nu en dan even CNN na voor het wereldnieuws.
Maar dit weekend was het natuurlijk prachtig om het schaatsen in Heerenveen te volgen. En ook was het voetbalresultaat van mede "mijn" Fc Twente tegen dat clubje uit Rotterdam ook niet mis!

Inmiddels zijn de koffers weer uitgepakt. En is de was weer weggewerkt. Het laatste viel overigens wel mee, want ik heb onderweg op dat punt ook het nodige via de hotels "uitbesteed" bij de lokale bevolking. Zo heb ik geleerd dat ik in de afgelopen jaren naast mijn salaris heel veel heb verdiend door bv. m'n sokken zelf te wassen. X maal ca. 1.50 €, per paar weliswaar, hoewel dan wel ongestreken.

Na vijf weken had de auto hier wel wat moeite met het opstarten, maar met een nieuwe accu is dat inmiddels ook weer voor jaren opgelost.

De vele post (fysiek) is inmiddels ook weggewerkt. En van de beruchte inspecteur heb ik uitstel tot mei. Dus dat komt later wel.

De afgelopen dagen ben ik even naar twente(o.a. mijn moeder en oudste broer) geweest, en -naar omstandigheden- is daar ook alles goed.

Ook de vele foto's en het videomateriaal (onbewerkt) heb ik inmiddels, zelfs dubbel, "veiliggesteld' op m'n PC en een extra externe schijf. De komende dagen zal ik misschien nog wat foto's op deze site toevoegen en/of vervangen. Een aantal komt o.a toch beter/duidelijker over op de eigen PC door specifieke software danwel de snellere USB-interface.

Natuurlijk ga je zo even weer thuis weer wat nadenken over het werk. Bv. hoe staat het met de voortgang op het gebied van de business continuiteit, zijn er al concreet acties ondernomen met "mijn" adviezen op het punt van kennismanagement, hoe staat het met de plannen rond de uitbesteding van onderdelen van systeemrealisatie, idem m.b.t. "uitstekend specificeren" en specifiek de domeinteams en het domeinteam oraganisatie.

Maar vooral ook, hoe gaat het met de vele collega's (prive, en daarna ook zakelijk). Met aan aantal heb ik ook de afgelopen weken redelijk goed contact gehouden, vooral met hen die de afgelopen tijd wat tegenslag in de vorm van hun gezondheid hadden. En ik blij dat het met hen -naar omstandigheden- goed gaat. Maar natuurlijk blijf ik als "mensen-mens" ook geinterresseerd in de rest, maar ook in het wel en wee van de bank. Dus ik heb toch ook inmiddels maar even ingelogd op onze raboweb.
Dat ging in eerste intantie moeizaam. Mijn inlogcode was verlopen, maar dat is met dank aan de servicedesk opgelost. Daarna ging het prompt niet door een storing van (naar ik later begrepen heb) meerdere providers.

Inmiddels heb ik gezien dat er niet "spectaculair" veel nieuws is. Het werk gaat goed goed door, met dank aan de vele collega's. Dat heb ik zelf ook gemerkt, omdat ook in Portugal en Spanje het pinnen vlekkeloos verliep.

Volgende week de prikken halen voor Egypte, wellicht nog even snuiven aan carnaval, mijn golfvaardigheden op peil houden, en met extra fitness zorgen dat er weer -want het eten was werkelijk verrukkelijk en te verleidelijk- wat pondjes afgaan.

En dan geleidelijk de koffers alweer pakken voor het laatste deel van van de sabattical. Als smaakt het ook zo naar meer.

Ik hou jullie op de hoogte.

NB. De inhoudelijke mails m.b.t. het werk laat ik, conform de uitdrukkelijke instructies van mijn baas Egbert, toch maar even liggen tot medio maart.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Actief sinds 18 Dec. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 9259

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: