Bijna klaar voor het "staartje" in Egypte - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van bertuskranenberg - WaarBenJij.nu Bijna klaar voor het "staartje" in Egypte - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van bertuskranenberg - WaarBenJij.nu

Bijna klaar voor het "staartje" in Egypte

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

27 Februari 2007 | Nederland, Amsterdam

Nog 2 dagen en dan zit ik weer in het vliegtuig, nu voor 12 dagen in Egypte (El Gouna, iets boven Hurghada). De meeste spullen zijn al weer ingepakt. De haren incl. baard zijn alvast fors ingekort om de zon de ruimte te geven. En de administratie is weer een beetje op orde. Ook is de taxi alweer besteld.

Donderdag dus op naar El Goana aan de Rode Zee. Wat ik zo in de boekjes lees -naast meer kans op zon- een mooi hotel, een goede golfbaan en een goede omgeving om bv. te snorkelen.

Helaas zit het huren van een auto er dit keer niet in. Althans wordt afgeraden. Wat ik in een aangeschaft gidsje zo lees houden de egyptenaren er ook een wat gevaarlijke rijstijl op na. Bv. rijden zonder licht, en dan pas op het laatste moment het licht aandoen.

Een ander opvallend feit is dat er kennelijk veel wordt gemoord in Egypte. Maar -gelukkig- hoofdzakelijk in de familiesfeer. Al zijn er ook de nodige steden en andere gebieden waar je zonder begeleiding van politie beter niet kan komen. Maar van mensen die er al eens geweest zijn begrijp ik dat El Gouna erg veilig is, en de mensen er erg vriendelijk zijn.

Wat er verder, naast het 5 maal spelen op de baan van het Steigenberger golfhotel en wellicht wat snorkelen, zoal precies te doen is, zie ik wel. Ik heb in ieder geval ook weer de nodige "spannings"literatuur in de koffers gedaan.
En ook die 12 dagen zijn zo weer voorbij.

De laatste week is ook weer voorbijgevlogen. Met wat (o.a ook huishoudelijke)zaken in en rond het huis, wat sporten in het sportiom alhier, en enkele malen golfen. O.a. vorige week donderdag de herenmiddag (26 punten, en zowaar wat wedstrijdpunten), vrijdag met 2 collega's op het rijk van Nijmegen (groesbeekse lus) 29 punten (ondanks slechte greens, erg hobbelig ruimschoots winnaar) en afgelopen zondag heb ik nog even meegedaan aan een 9 holes wedstrijd in Purmerend, voor de kenners op de witte lus. Toen 11 punten, met als verzachtende omstandigheid dat een aantal holes prima ging, maar ik daarna wat te overmoedig werd. Bovendien regende het continu en was de baan werkelijk door en door doorweekt.

Na afloop was het overigens alle keren weer erg gezellig. Toch wel aardig dat je met deze sport zo steeds weer interessante mensen leert kennen. Zondag o.a. een IT-er en een socioloog/organisatieadviseur in de nadagen van zijn carriere. En erg geinterresseerd was in mijn beweegredenen voor het verlof en mijn ervaringen. Verder had hij in het verleden ook veel met mijn vorige werkgever (Bakkenist, Spits en co) te maken gehad. Idem nota bene met een buurman van mij. Dus al met al veel gesprekstof.

Ook terug in nederland kan ik wel merken dat mijn "lengte" verbeterd is, het putten behoorlijk tot goed gaat en het korte spel ook verbeterd is. Ik heb ook hier dus weer wat mensen met mooie slagen en mooie puts versteld doen staan. En de nodige complimenten gekrgene.
Hopen dat het ik dat het komende jaar vast kan houden, en mijn doel van handicap 28 dan kan halen. In ieder geval heb ik al weer voor veel wedstrijden ingeschreven (Rabocompetitie, Loyaltee tour) en begint binnenkort het zomerseizoen op de eigen club Haverleij weer. Met ook dit jaar weer een (lustrum)golfweek. Dus speelkansen genoeg.

Vandaag was ik ook nog even van plan te gaan spelen. Maar het weer is nu wederom slecht, en de voorspelling voor vanmiddag en morgen is ook niet best. Dus het moment om even weer naar de zon te gaan is niet zo slecht gekozen. Sorry voor de achterblijvers, maar gelukkig is het hier ook erg zacht en bedenkt, na regen komt altijd weer zonnneschijn.

Ik zal -als de techniek het daar wederom toelaat- proberen jullie weer op de hoogte te houden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Actief sinds 18 Dec. 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 9250

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: